Birthday....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 14 July 2011

Dunia.......

Dunia ini adalah pentas lakonan sandiwara....
Kita adalah pelakon yg mencorak sendiri dunia lakonan kita....
Skrip yg terbaik itu adalah panduan untuk kita melakonkan watak kita...
Pengarah yg tidak pernah tidur untuk melihat segala lakonan kita...
Krew2 yg taat setia untuk mencatat segala lakonan kita...
Sememangnya kita adalah pelakon yg terbaik dalam menipu...
Kita handal dalam bab berpura2....
Kita terhebat dalam bersandiwara....
Ya di dunia mmg kita boleh terlepas untuk semua kejahatan yg dilakukan....
Tapi..........
Yakin ke boleh lepas masa kat akjirat nanti???

Bawak2lah bertaubat....
Hidup ni dah tak lama....
Dunia ni pun hanya sementara je....
Hai, masih tak sedar diri lg??
Apa???
Kubur masing2??
Mmg la kubur ko ngan ak asing2...
Ad ke ak kata sama?? sekali?? Satu kubur??
Tak de kann???
Tu la bila diri tu rasa bersalah....
Yg ak ckp tuk kebaikan n dgn nada yg tak sarcastic pun ko bleh rasa cam sarkastikus....
Ap la nk jd ngan manusia hari ini, zaman ini, era ini.....

Aku tahu la ak bkn baik sgt...
Tapi tak salah if aku nk nasihatkan,tegur,beri tunjuk ajar kepada saudara seIslam kann??
Atas dunia bole la ckp sesuka hati...
Kat akhirat???!!
Mulut tu kena tutup...!!
Yg bercakap adalah anggota tubuh badan yg laen...
So, just nk cakap la pilihan mmg ada kat tgn ko...
tp aku sekadar memberi pilihan ke arah kebaikan..
tu je yg ak nk ckp....

P/S: Aku pun xthu ap yg ak mengarut.. Maybe jugak ni adalah suara hati aku yg tak puas hati bila aku bg nasihat baik2.. Hamba Allah itu buat derk, Membebel blk kat aku, kata aku kurang ajar... Jgn menyibuk urusan org.. Sorry if ada yg terasa.......... kot la ada yg still xsedar diri tu.. tgk2 la video ni ea... maybe ada la sket2 kaitan video with this post.. I guess.. hehehe..
For this video, credit and thanks to my fren, Shazana... this is her blog.. feel free to visit.. :D
http://shahimarzone.blogspot.com/


No comments:

Post a Comment