Birthday....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 20 April 2012

The Reasons !!!!!!!!!!

Reactions: 
Kenapa aku rasa sangat kecewa bile tak dapat buat short sem (s/sem)??
Sebab aku nak grade awal !
Sebab aku nak cari kerja cepat2 !
Sebab aku nak tolong family aku !
Sebab aku anak sulong !
Sebab aku nak ayah aku duduk rilex je !
Sebab aku tak nak ayah aku buat kerja berat2 dah !
Sebab aku akan sedih ble dgr org tanya ble nak grade!
Sebab mereka nak aku tolong family aku !
Sebab aku nak antar mak ayah aku pergi mekah cepat2 !
Sebab aku nak happykan family aku !
Tapi ble aku tak dapat buat s/sem apa patut aku buat?
Orang lain tgk senyuman yg terukir di bibir aku..
Tapi diorang tahu ke apa yg aku tanggung?
Diorang tahu ke apa yg aku rasa..??
Berat sgt tau beban di bahu ni ble ayah masuk wad kerana TB !
Mane nk fikir adik2 makan apa?
Nak study lagi..
Sempat ke ayah tgk aku grade?
Sempat ke ayah aku tgk adk bongsu aku membesar?
Tahu tak betapa sedihnya hati ble ayah cakap depan diri kita sendiri..
Bertanya kepada kita,ayah sempat ke tak tgk adk membesar??
Rasa mcm nk menanggis depan ayah..
Tapi sebagai kakak kite kena kuat..
Mak hanya ada aku untuk bergantung harap selepas ayah !
Aku kena kuat !
Aku kena jadi kuat !
Aku kena,mesti,harus walaupun hanya berpura2..
Sakitnya perasaan nii..
Aku hanya mampu berharap aku tetap kuat..
Tak mudah mengalah !
Hanya ituu !!!