Birthday....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, 8 July 2011

Kenangan 2010...........

Reactions: 
Assalamualaikum...
hai tetiba teringat plak kat kwn2 form 4 n 5...
dlm duk teringat kat kwn2 tu, tetiba terimbau kembali accident yg berlaku kira2 2 minggu sebelom daftar kat uia...
nk thu ap yg terjadi sebenarnya??
hah ni nk cite ni.. meh meh... klu nk thu baca la cite di bawah ni... ok.. :D

Cerita bermula....
pada satu hari yg ak mmg lupa hari ap,tarikh bila... ak ckp la kat ayah ak,"ayah boleh x tlg antar akak pergi sekolah? nk jumpa cg2...". lalu dgn rela n senang hati ayah ak antar... sampai sekolah dia tinggal la ak.. then ak pun tunggu la kwn2 seangkatan yg dh janji nk dtg skali.. tunggu pye tunggu,dtg la mereka sambil tersengih2 mcm kerang wangi... siapa mereka?? mereka la cik fatin azni and cik adrina kita...
lepas selesai jumpa cg,sesi bertanya bertemu ramah selesai semuanya.. ak pun terasa nk pergi rumah cik wawa kita.. bukan jauh pun dri skolah. tp nk jugak suruh wawa dtg ambik ngan motor dia tu... lpas 2-3 saat cik wawa kita dtg,,.... thu x sape yg dtg skali????? POLICE.......... POLICE......... iye polis yg dtg.... kitorang pun panik la... mmg xbuat jenayah tp xde helmet la... adoiii... elok2 time nk blah tu,pak cik polis terlebih baik hati dtg.. Dia tye,"nk pergi mane ni? Helmet xde.. Klu awk jatuh kereta ke lori ke langgar bleh mati awk semua thu x??" Dalam hati ak adoii pak cik ni jgn la mintak lesen motor ak. Time tu ak bru ad lesen L kot.. nk mampus lesen L bwk motor mcm lesen P.... dh la ak bwk org...  tgh duk melayan otak gila ak ni.. tetibe2 pak cik polis 'muda' tu suruh pergi ambik Helmet dlu bru bleh pergi... Tgh syok bincang sape nk pergi ambik helmet kat rumah najwa (ye la time tu cik adrina je yg bwk helmet) polis2 tu dh masuk dlm skolah..
Ap lg ak trus naik motor,suruh si wawa tu naik moto,trus pecut... tp balasan cpat je dpt kann...tgh duk kalut bwk moto tu tetibe ak rasa tyar moto wawa yg ak bwk tu mcm nk cium tyar moto si adrina yg tgh dibawa oleh adrina.. ak pun elak laa.. skali nk elak tergolek jatuh dri moto pasal xdpt kawal btol2... mencium n makan pasir ak... pergghhh sedap gile r.. sakit wehhh... TP ad lg klakar time tu... Si Adrina n Si Fatin yg duk elok2 kat ats motor tu bleh plak moto xberhenti diorang pusing belakang nk tgk ak ngan si Wawa yg jatuh tu... Diorang pun jatuh skali lerr... last2 4-4 jatuh.. HAHHAHAHA.... semua dpt sakit.... tanpa membuang masa kitorang trus angkat moto,ak bwk blk moto tu.. blah cpat2 dri kawasan kejadian.... sepanjang jln org pandang kitorang... paling teruk ak la... dri muka sampai kaki luka... mmg teruk... lpas bersihkan luka.. duk rilex jap.. pastu wawa antar ak blk kat sekolah sbb tunggu ayah ak kat situ.. Lupa plak selipar ak dh tercabut sebelah... ahahhaha...
Sampai2 je ayah ak ak pun tunjuk muka ak kat ayah ak.. terkejut la org tua tu.. antar pg td cantik,elok je anak dara dia.. blk ptg tu Hah ambik ko.. dgn luka,darah...selipar ak campak masuk dlm bakul moto.. blk rumah lg best.. Mak ak laaa.. perghhh dh sakit,membebel lg.. nasib bkn moto ak.. klu x lg teruk kne...  mlm tu ayah ak letak kayu manis yg telah diasah ngan air.. ltak kat luka.. pedih glerrr doe... lpas tu ak rilex je bwk moto,nasib xtrauma... ahahahah... ble ingat blk rasa cam klakar la plak... ap korang rasa???