Birthday....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, 18 July 2011

The Last Episode Of MARIMAR

Reactions: 
Salam ppl... <3

Alahhh hari ni dh episod last Marimar.... TT.TT
Korang tengok taw hari ni...
Mesti gempak ending dia, mane taknye dh berapa bulan cerita ni.. sampai dh jd top story kat tv3...
Tapi kan macam dh boleh agak kan ending dia..
Si Marimar dan Si Sergio mesti kahwin punya....
Si Angelika(konon Angel la kann) confirm mati ....
Tak caya?? Jom kita saksikan cerita dia ptg ni pukul 3 ptg,tv3... :D
Agak2 korang la kan dalam dunia sebenar ada ke tidak kes atau cerita mcm ni??
saya rasa cam ad je.. dalam dunia sekarang..
nothing imposibble...
dunia hari ni mcm2 benda boleh jd...
tak payah nk heran, naik pelik ke ap...
mmg bole jd....
So lebih baik kita berhati2 agar benda2 yg tidak kita inginkan terjadi okayy.... :D <3

Erti Sahabat....

Reactions: 
Assalamualaikum....... Apa khabar kawan2 sekalian???

Ad org kata kawan, teman, dan sahabat itu berbeza maksudnya... Sy pun xthu sgt la kann maksudnya.. Tapi kawan tu xselalu bersama kita, teman tu pulak dh namanya teman sekadar teman je la kot... tapi Sahabat adalah org yg selalu bersama kita dalam susah, senang, gembira, mahupun sedih... Sayangnya ada juga yg tak tahu nk menghargai nilai Friendship... Agak kurang pandai kan bila org tak tahu nk menghargai sahabat ni kann...

Saya ada 1 cerita, mungkin boleh dijadikan pengajaran... Namun cerita ini bukanlah nk memburuk-burukkan sesiapa.. So if ada la hamba Allah yg terasa, mintak maaf laa ye.. Xde niat tersembunyi mahupun terang terangan... hikhikhik..(ap punya ayat la kann)

Kalau la seseorang tu tahu menghargai kawan dia, awk semua rasa la kan sanggup ke dia untuk merampas kekasih kawannya sendiri, malah yg lebih KEJAM lagi, dia tahu kawan dia tu masih lagi bercouple...
Wahh tindakan yg baik dan cerdik kann...
Tapi apa yg lagi best, dia boleh pergi serang kawan dia tu dgn bermacam-macam perkataan yg hanya Allah sahaja yg tahu...
Sungguh tidak disangka, rakan yg brwajah baik rupa2nya hanya tahu bermuka2... Sudah la merampas boyfriend kawan sendiri, boleh pulak pergi serang kawan tu, padahal dh terang lagi bersuluh n sah salah dia sbb pergi rampas hak org. Lagi satu kalau pergi serang kawan tu sahaja xpe, ni pergi jugak serang kawan baik kepada kawan yg dirampas kekasih itu... Masya Allah beginikah sahabat dunia hari ini??? 
Ya Allah, semoga Kau memberikan kesedaran kepada hambaMu yg suka merampas hak org.. Malahan juga, disebabkan oleh mulut "wangi" nya itu, 3 sahabat baik hampir bergaduh besar kerana fitnah yg ditaburnya... Saya jugak tak faham kenapa dia bersikap begitu.. Agaknya kerana perangai buruk dia telah diketahui oleh teman2nya yg laen, maka dia sakit hati dgn persahabatan yg erat 3 sekawan td, lalu difitnahnya mereka... Akan tetapi dia lupa pada yg di atas, Dia tak pernah tidur. Mungkin kerana keikhlasan hati 3 sekawan td yg berkawan kerana Allah....
Allah telah mentautkan kembali tali persahabatan itu, Alhamdulillah....

Nah kawan2, bagaimanakah jika mendapat kawan yg suka merampas hak org, buat cerita yg bukan2... Dh tahu salah masih nk menyangkal???
Jikalau saya, saya berharap dan berdoa tidak akn berjumpa dgn kawan seperti ini agar tidak hilang perasaan percaya kepada sahabat dan sesungguhnya saya berkawan dgn kamu semua kerana Allah... 

Salam...
Terima kasih kerana sudi membaca..
Feel free to drop the comment...