Birthday....

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 22 June 2011

Mi Familia !!!!

Salam.... Hari saya nak cerita sedikit la pasal mi familia... hehehe.. cam berlagak la plak sebut mi familia.. bleh je sebut keluarga saya atau my family.. tp nk jugak sebut mi familia... xkisah la sebut apa2 pun yang penting isi yang sama iaitu pasal family.. :)


dimulakan dengan AYAH saya, Hashim bin Che Mud. berumur 47 tahun.. owh btw esok 23/6 merupakan hari lahir ayah so esok secara rasminya ayah saya berumur 48 tahun,, hehehe.. Dia bekerja sebagai nelayan di kuantan... jarang balik umah sebab ye la tuntutan kerja.. :) tp xpe kami anak2 fhm..


ok masuk bab MAK saya plak ea... Nama diberi Azizah bt. Mamat.. umur?? tolak 4 tahun from my dad pye umur ! hah hah berapa?? cepatla.. 44 tahun... pandai.. hehehe... mak saya xkerja tp buat la jugak sesuatu ! Seperti?? buat pulut panggang.. :D


Masuk pula giliran anak2 En.Hashim dan Pn.Azizah... Anak pertama?? Klu nk thu saya la anak pertama,pemilik blog ni... ehhee.. nama penuh saya adalah hak milik saya dan rahsia.. ahahaa.. Nama Mirza Hashim... saya muda lg ok.. bru umur 91 tahun.. ehhh silap terbalik la plak.. haaha.. sekarang tengah cuti semester b4 masuk IIUM kat Gombak tu.. hehehe..


Adik kedua plak, Nama Aishah Hashim.. bru form 5.. this year she will have her spm exam.. hope everything will be ok for her.. May Allah help her in her exam.. Amin !! :) Sekolah dia xjauh from rumah.. she will take bus to go to her school.. :) adk saya ni mmg rajin sgt orgnya.. blk sekolah terus buat kerja rumah mcm basuh bj n jemur bj.. saya ble pagi mmg saya la yg buat semua kerja tp ble dia blk dia yg buat.. hehe saya kakak yang malas kannn?? hikhikhik..


Hah Adk ketiga saya special sket.. kenapa?? budak 'istimewa' ke?? hisy.. bukan la.. dia special sebab the only boy dlm kalangan kami girls ni.. hehehe lg satu dia sorang je yg lahir kat rumah.. girls semua kat hospital.. tu yg special.. fhm?? nama Sollehudin Hashim....  haahah... tp satu lelaki ni pun mak aii susahnya nk jaga melebihi anak perempuan... degilnya yg amat !!! tak thu la dia nk jd ap.. bru form 1 dh kne gantung sekolah.. korang yg baca ni pun xthu nk kata apa kann?? dia sekarang form 3... nk PMR !


Slot seterusnya... hihihi  adk keempat,semestinya perempuan la.. Ainur Hashim, tahun ni darjah 5, tahun depan nk UPSR ! tp sama la mcm abg dia tu.. malas ! bayangkan sampai sekarang xpandai membaca lg.. hisy camne nk ambik exam kann?? saya pun dh xleh fikir lg dh pasal adk yg sorang ni..


Last but not least adk bongsu.. heeheh 5 org cukup la.. Badriah Hashim namanya.. bru berumur 6 tahun.. sekarang sekolah pra.. hari2 saya la yg antar dia pergi sekolah.. tp ble antar kne tunggu dlu.. ble dia kata blk, bru sy bleh blk.. klu x duk la situ ngan dia.. time nk blk dri sekolah mesti ad kat pagar tu b4 dia keluar.. klu x menanggis la mcm hari tu.. sbb ayah terlambat dia nanggis.. manja btol kann?? sape lg yg manjakan? AKU la!!! hahaah...


Selesai sudah kisah Mi Familia.... Sape berani kacau atau buat mess ngan family saya mmg saya akan benci gila kat org tu.. jentik sikit je family saya terus naik darah dan nk mengamuk.. buruk kann perangai saya tp tu la saya... saya xbleh org buat jahat kat my family sbb saya xbuat jahat kat diorang... ;)

No comments:

Post a Comment